tisdag 10 december 2013

Tisdag

En helt ledig dag! Kan knappt slappna av och har tänkt efter säkert 10 gånger om jag har glömt att jag ska jobba, men icke. Så skönt, tog till och med en powernap efter jag hade lämnat Nellie på föris.

När jag vaknade var det tur att det var för sent att avboka träningen annars hade jag gjort det och somnat om! Men det var riktigt skön träning, jag började med Bodybalance, har inte testat det förut men det var riktigt skönt, lite mer min melodi än yoga som är lite för lugnt. 

Les Mills BODYBALANCE™ är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie av noga utvalda rörelsekombinationer tränar du styrka,balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

Jag kommer absolut att köra det igen, faktiskt på fredag nästa gång. Efter Bodybalance var det GRIT Cardio, Så. Jäkla. Jobbigt! 
Nu har de gjort om upplägget, jag tycker att det här är så mycket bättre. 
3 övningar 30 sekunder på varje x4, sen 3 olika övningar 10 av varje så många varv som möjligt på 2 min x2. Plus de nya små protokollen så man lättare kommer ihåg och kan jämföra, tar en ny om några veckor! 


Efter träningen åt jag jättemumsig sashimi till lunch och shoppade nya yoga-shorts. De jag har är för stora och lite vida, det är skönt med kort och tight när man kör Hot MOJOn. De här är minst sagt tighta, haha, men jag är trött på att allt blir för stort, bättre att det är lite litet, vänta ett par veckor så sitter de som en smäck :) 

Nu har jag två söta tjejer här som snart ska hjälpa mig att steka ett gäng pannkakor, sen kommer Julia och myser. Imorgon är det uppstigning vid 5 för jobb! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar