fredag 13 december 2013

Julbak

Ikväll har vi haft lite julbak med lilla familjen här hemma, vi fixade ihop både det ena och det andra. 

Rice krispies-treats är min och Julias tradition sen några år, barnsligt gott! 
Lakritskola med choklad och havssalt, chilitryffel med kardemumma och sen gjorde jag en pepparkaks-cheesecake med saffran och vitchoklad. 

Vi bakade och fikade om vartannat och var tillslut rätt så illamående allihop tror jag. Årets första glögg fick vi med också! 

Och lite nagelfix! Första gången jag tar bort det själv och gör nytt, det tar lite tid men det är roligt att pyssla, fixade Elins naglar också. 

Så himla skönt att vara ledig imorgon, vi ska upp och se på Lucia och äta mysfrukost och på eftermiddagen ska jag till föris på luciatåg, det ska bli så roligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar