tisdag 8 oktober 2013

Dodgeballpremiär!

Idag testade jag och Tessan Dodgeball för första gången, det var sjukt roligt och jobbigt, jag har inte riktigt kraften i högerarmen att kasta hårt tyvärr så jag erkänner att jag mest slog tärning och gjorde straffövningar i en halvtimma men kul var det! 

Efter det körde vi Hot Mojo i 55 min, så satans svettigt och jobbigt, mina ben darrade som asplöv efter gårdagens spinning och sen Dodgeballklassen, haha! Men skönt att få svettas ur allt. 

När jag kom hem väntade Julia och Elin, vi gjorde svart-bönpasta och köttfärssås, så himla gott! Ett glas rött och en dusch också, nu myser vi i soffan med bra musik. Ska somna i tid ikväll och njuta av att inte behöva ställa klockan på 5! 

Imorgon ska jag ta en PW, om jag orkar och sen köra dubbelklass med Tessan innan lunch, CrossTraining och Triggerpoint, så kul! 

Här är från SATS hemsida om Dodgeballen! 

DodgeBall

På gympan kallades det för Spökboll och filmen med Ben Stiller gav DogdeBall kultstatus. Nu flyttar DogdeBall in på SATS och blir en rolig och intensiv träningsvariant av bollspelet.

När du blir träffad åker du inte ut och står passiv, utan får ett träningstillägg som du utför – till exempel: gör 10 Burpees – och är sedan med i spelet igen.
– När vi testat klassen på vår egen personal så tycker de att det är det roligaste de har gjort på länge, och förvånansvärt intensivt, säger Fredrik Sjöberg, gruppträningsansvarig för SATS i Norden.
Klassen är 30 minuter och lanseras på ett antal SATS-center i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Och du, kom ihåg de 5 D:na i DodgeBall: Dodge, Dive, Dip, Duck and…Dodge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar