tisdag 2 juli 2013

Plättmys!

Idag kunde jag bara sova till 11, konstigt eftersom jag la mig halv 7 imorse. Jag ville inte slösa dagen när jag väl var vaken så jag gav mig ut och sprang direkt! 
Lagom svettig. 

Sen kom min Lotta hit, vi hämtade trollet tidigt och hade plättfest, lyxigt fastbryt idag alltså. 
Höftade lite LCHF-plättar som blev kanonbra, 
6 stora plättar  
2 ägg
0,5 dl mandelmjöl 
1 msk kokosmjöl 
0,5 msk fiberhusk 
1 dl keso 
0,5 dl vispgrädde 
Vaniljpulver
Stevia strö 
Lite salt 

Jag brukar stavmixa smeten så att den blir slät, men mest för att "lura" Nellie, annars börjar hon gnälla om keson. 
Med jordgubbar, grädde och glass (inte för mig) till, blev det riktig lyxfika! 

Både jag och N somnade i soffan och vaknade när Anton kom hem vid halv 6. Nu har vi ätit och snart ska jag åka till jobbet för ännu en natt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar