onsdag 26 juni 2013

Gotland!

På fredag åker vi till Gotland över helgen, så mysigt. Jag har spenderat alla mina somrar på Öland och Gotland men sista åren har det bara blivit korta Gotlands-visiter. 

Vi har vår lägenhet ute på Snäck för oss själva och ska bara njuta! Löpturer längs vattnet, häng uppe vid takpoolen, bad nere på stranden, en dag på Kneippbyn såklart och en middag på min favorit restaurang Surfers! 

Jag har ätit mycket god mat och provar gärna det mesta men Surfers är det godaste jag kan tänka mig by far. Tyvärr finns det ingen motsvarighet på fastlandet, tro mig jag tjatar varje år på att de ska öppna något på andra sidan vattnet.. 
Från deras hemsida; 

TT ORDSPRÅK SÄGER:

"Kina är platsen för mat men Sichuan är platsen för smaker”.

Mycket smaker med andra ord! 
Ibland starka och bedövande med Sichaunpeppar och vänd mot himlen chili, men också milda, söta, salta och syrliga smaker. 
Det sägs att Sichuan har 5000 traditionella rätter, ett är att det finns 23 bestämda smaker och 56 metoder för matlagning. 

Dit vill vi ta er!

Mysigt som tusan ska det bli i alla fall! För sen åker Nellie bort i 3 veckor och jag jobbar 4 (!) helger i rad.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med Gotland! Vilka är ni som åker? Bara lilla familjen eller hakar systrarna på? :)

    Synd för dig att du jobbar massa helger men tur att många har semester så även veckodagarna, typ tisdag 23/7, kan vara som en helg! :)

    Kram /Anna

    SvaraRadera