måndag 24 juni 2013

Första rundan!

Jag vill verkligen få upp mitt tempo när jag springer! Det är så härligt att springa på sommaren. 
Jag klarar att dra mig runt 5 km men för det första är det överjävligt jobbigt och sen vill jag som sagt få upp flåset och tempot. 
Så jag börjar från början med appen Get running. 

Det är ett 9-veckors program och rundorna trappas upp för varje vecka, tanken är att man ska springa 3ggr/veckan men jag tänkte försöka hinna med 4. 
Den mäter inte hur långt man springer utan bara tid, antar att man kan sätta igång Runkeeper samtidigt om man vill. Men jag har samma runda jag springer så jag märker när jag kommer längre på samma tid! 
Den talar om när man ska springa/gå, hur långt det är kvar osv. 

Efter dagislämning så sprang jag direkt, så jobbigt men så skönt! Har kommit hem, plankat 3x1 min och stretchat. Nu ska jag sätta mig på baksidan med en bok! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar